Център за съдействие и поддръжка

Често задавани въпроси за зареждане,
начин на работа на платформата ВсичкоТок и технически параметри
Подробна информация за платформата ВсичкоТок

Често задавани въпроси

Потърсете информация и се запознайте с работата на платформата. За допълнителни въпроси може да ни потърсите на info@vsichkotok.bg.

ВсичкоТок платформа

ВсичкоТок е уеб базирана карта и табло за зареждане на електромобили в България: карта на станциите за зареждане за потребители, както и табло за разширено управление на зареждането, сървърна платформа и система за плащане за операторите на станции за зареждане.
Картата е уеб базирана - не изисква нищо за изтегляне и може да се използва без регистрация, в движение. Използвайте картата на ВсичкоТок, за да намерите станции за зареждане или ако сте конкретна станция и сканирате QR код на конектор, чрез уеб адрес отивате директно на страница, откъдето да изберете конектор за зареждане, бързо да платите и да започнете да зареждате. За удобство, може да се регистрирате във ВсичкоТок по желание и да имате своя собствена история на зареждане, да плащате от баланса си (електронен портфйел), да използвате RFID карти и още.
Може да използвате платформата без регистрация, бързо и лесно. Или можете да се регистрирате по желание и да имате свой собствен профил с история на зареждания, баланс (електронен портфейл), статистика и експорт на данни.
Баланс
Това е електронен портфейл, съдържащ сума средства, депозирани от Потребител в Потребителския профил на Уебсайта, с помощта на банкова карта, чрез който баланс Потребителят може да извършва плащания за Услуги през Уебсайта.
RFID
Това е физическа пластмасова карта с вградена електроника, която може да се използва от потребителя като метод за идентификация за стартиране на зареждане.
e-RFID
Специален термин, създаден от екипа на ВсичкоТок, представляващ електронна версия на RFID под формата на специфичен номер. Можете да използвате e-RFID номер за електронно оторизиране и започване на таксуване. Добавихме подробна помощ за e-RFID на екрана за избор на метод на плащане.

Как да стартирам зареждане?

От vsichkotok.bg уеб картата:
  1. Отворете vsichkotok.bg с уеб браузър на вашия телефон (работи също и с таблет или компютър);
  2. Намерете и докоснете или щракнете върху маркера на зарядна станция на картата;
  3. Показва се Инфо прозорец с кратко описание. За да продължите, докоснете или щракнете върху името (линк);
  4. Прочетете информацията и изберете конектор за зареждане;
  5. Изберете енергия/сума от зеления плъзгач и натиснете бутона Към плащане;
  6. Изберете метод на плащане (банкова карта или баланс) платете и след успешно плащане процесът на зареждане започва автоматично, ако кабелът е включен в колата. Ако не, включете го сега.
  7. Можете да спрете зареждането по всяко време от вашия смартфон или от колата.
С камерата на мобилния телефон:
  1. Отворете камерата на телефона;
  2. Сканирайте QR кода на конектор на екрана или етикета на зарядната станция;
  3. Изберете енергия/сума от зеления плъзгач и натиснете бутона Към плащане
  4. Изберете метод на плащане (банкова карта или баланс) платете и след успешно плащане процесът на зареждане започва автоматично, ако кабелът е включен в колата. Ако не, включете го сега.
  5. Можете да спрете зареждането по всяко време от вашия смартфон или от колата.
Ако операторът на зарядната станция ви е предоставил RFID карта, когато сте пред станция за зареждане включете кабела в електромобила и допрете RFID картата до RFID знака на станцията. При някои станции може да имате опция първо да изберете конектор от бутон или сензорен екран, след това да допрете картата до станцията и след това да включите кабела в колата.
На някои станции за зареждане може да имате опцията да въведете електронния номер наречен e-RFID, който се състои от 14 символа. След като сканирате QR код на конектор за зареждане, който е конфигуриран да позволява тази опция, въведете кода в полето на уеб страницата и натиснете бутона Стартирай зареждане.
Подобно на e-RFID метода, на някои зарядни станции може да имате опцията за въвеждане на номер на ваучера. Ако сте закупили ваучер, той може да има отпечатан номер от 8 или 14 знака. След като сканирате QR код на конектор за зареждане, който е конфигуриран да позволява тази опция, въведете кода в полето на уеб страницата и натиснете Стартирай.

Платежни методи

Банкова карта
Най-популярни са MasterCard, VISA и Revolut. Процесът на плащане е прост. След като натиснете бутона ПЛАЩАНЕ С КАРТА, ще бъдете насочени към уеб страница, за да въведете данни за картата в защитен банков уеб формуляр, да платите и след като плащането бъде обработено успешно, процесът на зареждане започва автоматично, ако кабелът е включен в колата. Ако не, включете го, след като плащането бъде обработено.
Баланс
Това е за регистрирани потребители и позволява да запазите няколко банкови карти във вашия профил и да допълвате баланса с всяка запазена карта, която желаете. След това можете да използвате Баланса като метод на плащане, вместо директно плащане с банкова карта, ако така ви е по-удобно. Има и опция за автоматично попълване на баланса ви при изчерпване. Ако активирате тази опция, системата автоматично ще дебитира вашата банкова карта, след като балансът ви бъде изчерпан. Можете да изключите опцията по всяко време.
След като се регистрирате в уебсайта vsichkotok.bg по желание, можете да добавите банкова карта към вашия профил, като отидете в раздела Баланс в менюто на вашия акаунт. За да добавите банкова карта, изберете желаната сума за презареждане и натиснете бутона Допълване. Отваря се защитена уеб форма за банково плащане на Доставчика на платежни услуги. Въведете данните за вашата банкова карта. След като продължите, системата изисква да въведете идентификационните данни за 3D Secure плащане на вашата банкова карта. След като плащането бъде обработено, банковата карта се съхранява във вашия акаунт и ще я намерите в раздела Плащания.
За да попълните баланса си, отидете в раздела Баланс във вашия профил във vsichkotok.bg, изберете сумата за попълване и докоснете и натиснете бутон Попълване. Изберете (или добавете нова банкова карта) и направете плащането.
Това работи само когато е избран директен метод на плащане с банкова карта (бутон ПЛАЩАНЕ С КАРТА). Например, избирате 20.00 лв от зеления плъзгач и избирате ПЛАЩАТЕ С КАРТА. В края на сесията за зареждане сте похарчили 12,50 лв. След това 7,50 лв се възстановяват на вашата банкова карта. Времето зависи от банката издател на картата - може да е 15 минути, но може да е 1 или 2 дни.

Статистика и документи

Да. Има два начина за получаване на фактура:
  1. Без vsichkotok.bg регистрация - След като зарядната сесия приключи, имате опцията на екрана на вашето устройство да изискате фактура. Въведете фирмени данни и изпратете имейл с номера на сесията до support@vsichkotok.bg, за да получите фактура.
  2. С vsichkotok.bg регистрация - С този метод можете да изберете опцията за получаване на фактури от раздела Фактури във вашия профил, където трябва да въведете фирмените си данни. Системата генерира фактури в началото на всеки месец за транзакциите, обработени през предходния месец.
Когато вашата зарядна сесия приключи, системата ще генерира статистика за сесия, в дъното на която ще намерите бутон за изтегляне на вашия фискален бон в PDF формат. Ако имате регистрация във vsichkotok.bg, ще намерите разписката в раздела Разписки и Фактури.
Във вашия vsichkotok.bg профил имате история на зареждания, която показва:
  • Зарядни сесии
  • Транзакции
  • Електронни касови бележки
  • Фактури
Това става, като отидете в раздел История във вашия акаунт във vsichkotok.bg. Там имате възможност да видите зарядни сесии в изглед Графики и Списък и да експортирате по желани параметри.

Технически проблеми

Това може да се случи по множество причини, като:
  • Отпадане на захранване
  • Повреда в зарядната станция
  • Натиснат авариен бутон (станцията е в сервизен режим)
  • Няма интернет връзка
  • Неизправност в комуникациите
  • Друга причина
Проверете дали има телефон за обслужване на оператор на екрана, отпечатан върху или близо до устройството и опитайте да се обадите, за да получите допълнителна информация и поддръжка. Можете също така да потърсите собственика на станцията или персонал на обекта, който да ви помогне.
Авариен режим обикновено означава, че устройството има червен авариен бутон и той е натиснат. Има и устройства, които не са оборудвани с такъв бутон, които все така може да бъдат в авариен режим.
ВАЖНО: Докато сме на тази тема, ви напомняме да не натискате аварийни бутон само защото смятате, че това може по някакъв начин да реши проблем, който срещате на зарядната станция. Винаги първо се опитвайте да намерите телефонен номер, за да се обадите на обслужващ оператор или персонал на обекта, ако има такъв.
Ако устройството има натиснат червен авариен бутон и ако няма сервизен телефонен номер за обаждане, можете да опитате да завъртите бутона надясно и да го дръпнете към себе си. Това може да изкара устройството от авариен режим. Погледнете интерфейса на екрана, ако устройството има екран, за да видите дали се появяват (сервизни) съобщения или инструкции. Като цяло е най-добре да не използвате станция за зареждане, която е в авариен режим и ако е възможно да докладвате за проблема на сервизен оператор или собственик/персонал на обекта.
Ако устройството има екран и показва служебно съобщение или информация, опитайте да намерите телефонен номер на оператор, на който да се обадите и да съобщите за проблема и да попитате за решение. Статусът на устройството или сервизните светлини също могат да дадат индикация за възможен проблем или за текущото състояние. На повечето устройства постоянната или мигаща червена светлина показва, че има някакъв вид техническа неизправност или авария. Съществува също така възможност софтуерът да е замръзнал, да се е повредил по друг начин или просто да липсва интернет връзка. Също така опитайте да проверите състоянието на устройството на vsichkotok.bg картата, тъй като там може да намерите допълнителна информация.
В повечето случаи операторите ще разберат веднага или бързо ще открият проблем или повреда със зарядна станция, но въпреки това, моля, потърсете телефонен номер на сервиз, отпечатан на или близо до устройството, за да се опитате да се обадите на оператор, за да съобщите за проблема. Като алтернатива можете да докладвате за проблема на собственика/персонала на сайта, ако има такъв.

Комуникационни проблеми

F символът (в RRF надписа), който виждате в долната част на екрана, означава Fault, което показва, че няма интернет връзка към устрйството. Затова на екрана се показва също и надпис Serv is missing, което означава, че станцията няма връзка със сървъра на vsichkotok.bg. В такъв случай устройството няма да работи правилно, тъй като е необходима интернет връзка за авторизация и стартиране на зареждането.
Като възможн решение на този технически казус, ако има наличен персонал на сайта, можете да помолите да рестартират устройството. В много случаи рестартирането възобновява интернет връзката. Можете също да опитате да се обадите на оператор, за да докладвате или да попитате дали операторът може да намери някой от персонала, който да рестартира устройството.
Телефон
Напомняне!За всеки случай винаги проверявайте за елементарни проблеми, като например дали телефонът ви има интернет връзка!
Възможна причина да не можете да стартирате зареждането е, че зарядната станция няма интернет връзка или има някаква техническа повреда. Картата на vsichkotok.bg винаги ще показва текущото състояние на устройството, но загубата на връзка между устройството и сървъра не е невъзможна, така че в редки случаи картата може да показва неправилно работно състояние.
Друга причина, поради която не можете да започнете зареждане, също може да е някакъв проблем с вашата банкова карта, който предотвратява успешното плащане.
Можете също да опитате да рестартирате интернет браузъра на телефона си или самия телефон.
RFID
Напомняне!Винаги следете състоянието на датата на изтичане на вашата RFID във вашия vsichkotok.bg профил, в раздел RFID!
Ето някои възможни проблеми, свързани с RFID:
  • Вътрешният RFID четец на зарядната станция може да има технически проблем. Моля, опитайте да намерите оператор или персонал на сайта, за да рестартират устройството и да това разрешава проблема;
  • Ако устройството има екран, проверете съобщенията на екрана. Устройството трябва да отчита съобщенията, свързани с RFID картата, като карта с изтекъл срок, невалидна карта или блокирана карта. Проверете статуса на вашата RFID карта във вашия vsichkotok.bg профил или опитайте да се обадите на оператора на устройството за помощ;
  • Ако не можете да разрешите проблемите с RFID по никакъв начин, ако е възможно, опитайте да стартирате зареждането с вашия смартфон, таблет или компютър, като сканирате QR код на екрана на устройството, ако има такъв, или като изберете маркера на станцията за зареждане от vsichkotok.bg картата.
В повечето случаи, ако дадена зарядна станция загуби интернет връзка, тя се възобновява автоматично за период до 15 минути.
Възможно е, обаче, да има по-чести проблеми с интернет връзката на мястто или в района, което удължава периода без интернет връзка.
В момента устройството може да няма интернет връзка поради профилактика от оператор, което може да бъде посочено в профила на устройството на vsichkotok.bg картата.
Ако няма информация на картата или на място, моля, опитайте да се обадите на оператора на устройството за повече информация или попитайте персонала на сайта, ако има такъв.
Ето някои възможни проблеми, свързани с банкови карти:
  • Картатата е изтекла;
  • Картата е блокирана от банката (от съображения за сигурност). Моля, потърсете центъра за поддръжка на банката;
  • По картата няма достатъчно средства;
  • Картата има дневни платежни/транзакционни лимити;
  • Функцията за 3D сигурност на картата не е включена. Моля, потърсете центъра за поддръжка на банката;
  • Зарядната станция няма интернет връзка;
  • Не получавате динамична парола/токен или SMS, за да оторизирате плащането (ако се изисква от банката). Моля, потърсете центъра за поддръжка на банката;
  • Получили сте (в мобилното приложение на банката, чрез SMS или друг метод) динамична парока/токен или SMS, за да оторизирате плащането, но не сте ги използвали;
  • Транзакциятя не е обработена от Доставчика на платежни услуги на vsichkotok.bg поради несъвместимост или друга финансова/техническа причина. Моля, използвайте друга карта или потърсете центъра за поддръжка на банката.

Съобщаване за неизправности

  • Зарядната станция няма захранване;
  • Зарядната станция има електрическа повреда;
  • Зарядната станция има механична повреда;
  • Зарядната станция няма интернет връзка;
  • Оперативният софтуер на зарядната станция не работи;
  • Конектор на зарядната станция е повреден или не функционира правилно;
  • Вграденият RFID черец/POS терминал на зарядната станция не разчита RFID/банкови карти;
  • Интерфейсът на зарядната станция е блокирал, не се разчита или екранът не работи;
  • Картата на vsichkotok.bg не е достъпна;
  • Оперативният сървър не е достъпен или има технически проблем.
Моля, опитайте някое от следните:
  • Позвънете на телефона за поддръжка на vsichkotok.bg на номер +359 899 838931;
  • Позвънете на телефонния номер на оператора на зарядната станция, ако е посочен във vsichkotok.bg, на или в близост до зарядната станция;
  • Съобщете на персонала на обекта, ако има такъв.
Обикновено веднага или до 15 мин на сервизния телефонен номер, от 08:00 до 21:00 часа. В някои случаи може да отнеме повече време за отговор поради технически или комуникационни проблеми.
Коригирането на загуба на връзка със зарядната станция може да зависи от проблеми с местната или регионална интернет връзка.
Екипът на vsichkotok.bg ще предоставя, когато е възможно, актуализации за състоянието на съответните зарядни станции на картата.

Как да включа станция/и в платформата?

За да добавите зарядна/и станция/и към мрежата vsichkotok.bg, за да я откриват и използват потребители, изпратете имейл заявка до service@vsichkotok.bg. Необходими са ни следните параметри, за да разгледаме вашата заявка:
  • Данни за локацията;
  • Данни за зарядната станция;
  • Изисквания за плащане или други специфични изисквания;
  • Специфики на достъпа (ако има такива, като ограничен достъп или други);
  • Работно време;
  • Марка и модел на зарядната станция;
  • Тип на зарядната станция - AC или DC;
  • Брой, тип и мощност на конекторите;
  • Има ли техчениско лице или друг персонал на обекта, за съдействие на потребители и връзка с екипа за поддръжка на vsichkotok.bg?
Необходимо е да знаем какъв е типът на интернет връзката към зарядната станция:
  • 3G/4G
  • Ethernet/LAN
  • WiFi
First, a disclaimer – the entire process of writing a blog post often takes more than a couple of hours, even if you can type eighty words as per minute and your writing skills are sharp.
За техническа поддръжка и съдействие:
  • Позвънете ни на: +359 899 838 931или
  • Пишете до: service@vsichkotok.bg